دو اقامتگاه بوم گردي در طرود شاهرود به بهره برداري رسيد

رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: دو اقامتگاه بوم گردي در طرود شاهرود به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «حميدرضا حسني» افزود: با توجه به آغاز سفرهاي نوروزي و فراهم كردن امكان اقامت گردشگران و مسافران نوروزي، دو اقامتگاه بومي\"ستاره کویر\" و \"نگین کویر\" در روستای هدف گردشگری طرود شهرستان شاهرود به بهره برداري رسيد.
وي با اشاره به قابليت بالای جذب گردشگر در دهستان طرود، گفت: در اين راستا و براي فراهم كردن زمينه اقامت مسافران و گردشگران در این روستا، مجوز اقامتگاه بوم گردی صادر شد.
حسني با  بيان اينكه گردشگران از اقامت در خانه‌های روستایی ساخته شده بر اساس معماری و مصالح بومی استقبال مي‌كنند، افزود: اقامت گردشگران، پذیرایی، فروش سوغات و صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصاد روستاها دارد.
روستای هدف گردشگری طرود از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهرود است که در 120 کیلومتری جنوب شهرستان و در حاشیه کویر بزرگ مرکزی ایران قرار دارد.
جمعیت ساکن در اين روستا حدود چهار هزار و 500  نفر است و به نسبت مساحت بيش از 20 هزار کیلومترمربعي، اين روستا دارای پراکندگی جمعیتی زیادی است. پیشه مردم این منطقه دامداری از جمله پرورش شتر و گوسفند و کشاورزی و پرورش خرما است.
هنر قالیبافی از حدود 40 سال پیش در این منطقه رونق یافته است. زنان و دختران طرودی از جمله زبردست ترین بافندگان قالی در منطقه هستند.
روستای طرود در مسیر راه ارتباطی شاهرود به اصفهان قرار دارد و با وجود رمل های زیبا و نخلستان های مصفا و نیز بقعه متبرکه پیر مردان بر فراز کوهی بلند و زیبایی کویر با آسمان پر ستاره، قابليت بالايي در جذب گردشگر دارد.
اين روستا از قابليت بالايي به عنوان محل اجراي فيلم هاي تاريخي برخوردار است و بر اين اساس كار فيلمبرداري فيلم مختارنامه به کارگردانی «داود میر‌باقری» در روستای \"طرود\" انجام شد.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394122735